6 sposobów na zoptymalizowanie stron z recenzjami produktów dla Google

W oczach Google recenzje produktów są kluczowe dla konsumentów. Dowiedz się, jak wyróżnić swoje, uzyskać wyższą pozycję w rankingu i przekonwertować więcej kupujących.

Bez względu na to, jaki produkt kupujesz, wiesz, jak ważna może być pouczająca, wysokiej jakości recenzja. Często może to być różnica między zakupem produktu a przekazaniem go na coś innego.

 

Większość ludzi nie chce ryzykować produktów, o których niewiele wiedzą, zwłaszcza gdy są produkty z recenzjami, które mówią im to, co powinni wiedzieć.

Z tego powodu wielu kupujących online polega na recenzjach produktów, aby pomóc im zdecydować, co kupić.

 

Dlatego w kwietniu Google udostępnił nową aktualizację opinii o produktach , która nadaje priorytet opiniom produktów, które zapewniają konsumentom więcej informacji i szczegółów, aby pomóc im w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych.

REKLAMA:

Drzwi wewnętrzne

Drzwi wewnętrzne – Hermes Warszawa

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego: SEO alphabet

Chociaż Google twierdzi, że aktualizacja recenzji produktów nie jest aktualizacją podstawową, nadal ważne jest, abyś dołożył starań, aby spełnić te nowe standardy.

Jeśli zastanawiasz się, jak możesz skorzystać z tej aktualizacji, oto sześć sposobów optymalizacji stron pod kątem aktualizacji opinii o produktach Google.

1. Pisz dłuższe, bardziej pouczające recenzje

Treści w dłuższej formie mają zwykle lepsze wyniki niż krótsze treści, które nie są wystarczająco szczegółowe.

Wyszukiwarki często preferują dłuższe treści, podobnie jak użytkownicy, którzy korzystają z dobrze zbadanych, dokładnych treści.

Jeśli niepokoi Cię pozycja Twojej witryny, prawdopodobnie już starasz się zawrzeć w treści jak najwięcej istotnych informacji. Jednak nawet jeśli jest to dla Ciebie priorytetowe, może brakować recenzji Twoich produktów.

Podobnie jak w przypadku wszystkich treści w Twojej witrynie, chcesz zapewnić użytkownikom i wyszukiwarkom kompleksowe recenzje, które zapewnią im wszystkie potrzebne informacje.

Dzięki tej aktualizacji nie chcesz oszczędzać na długości swoich recenzji. Krótka recenzja, która zawiera tylko krótkie podsumowanie produktu, nie pomaga konsumentom tak bardzo i prawdopodobnie nie pomoże też w rankingu.

Jak powiedział Google :

„… wiemy, że ludzie doceniają recenzje produktów, które zawierają dogłębne badania, a nie cienkie treści, które po prostu podsumowują kilka produktów. Dlatego udostępniamy ulepszenie naszych systemów rankingowych, które nazywamy aktualizacją recenzji produktów, które mają na celu lepsze nagradzanie takich treści”.

Jeśli obecnie masz na swojej stronie tylko krótkie recenzje produktów, poświęć trochę czasu na ich rozwinięcie, aby zapewnić konsumentom więcej treści i informacji.

2. Podaj dokładny opis

Oczywiście podanie dokładnego opisu produktu jest niezbędną częścią każdej recenzji produktu. Konsumenci powinni dobrze poznać fizyczne szczegóły produktu, czytając Twoją recenzję.

Aby to ułatwić, możesz również dostarczyć dodatkowe treści w postaci zdjęć i filmów, które jeszcze bardziej szczegółowo pokazują fizyczne cechy. Oprócz opisu produktu musisz również wyjaśnić, w jaki sposób jest używany.

 

Nie każdy produkt będzie wymagał wielu szczegółów dotyczących sposobu jego użytkowania, ale jeśli jest to coś, co konsumenci muszą wiedzieć, aby dokonać zakupu, należy to uwzględnić.

Jak działa ten produkt?

W swojej recenzji podaj konsumentom tego typu informacje. Chociaż może to obejmować Twoją własną opinię na temat działania produktu, powinieneś również zawierać obiektywne informacje w swojej recenzji. Konsumenci muszą znać wszelkie dane dotyczące wydajności, które są istotne dla określonego produktu, aby pomóc im w badaniach.

 

3. Pokaż, że jesteś ekspertem

Za każdym razem, gdy piszesz treść, niezależnie od tego, do czego ona służy, niezwykle ważne jest, abyś wiedział, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie. Jest wiele osób, które wyrażają swoje opinie w Internecie, ale to nie znaczy, że wszystkim należy ufać lub pochodzić z mądrego miejsca.

 

Możesz wiedzieć, że jesteś zaufanym ekspertem, ale nie wszyscy inni wiedzą. Obecnie ludzie nieufnie podchodzą do porad nieznajomych w Internecie i mogą wahać się przed dokonaniem zakupu na podstawie opinii kogoś, kto nie wydaje się mieć kwalifikacji do jej udzielenia.

 

W ramach tej aktualizacji Google określa, jak ważne jest przedstawianie wiedzy eksperckiej w recenzjach produktów. Wiemy już, że doświadczenie twórcy treści jest jednym z czynników EAT, które ludzie oceniają w Google, zgodnie z ich wytycznymi.

 

Nie trzeba dodawać, że jeśli piszesz jakąkolwiek recenzję produktu w Internecie, powinieneś mieć duże doświadczenie w korzystaniu z niego samodzielnie.

Daj konsumentom swoje wrażenia z korzystania z tego produktu, upewniając się, że wiedzą, że zapewniasz im dokładną i realistyczną recenzję, która jest wiarygodna.

Jakie masz doświadczenie, które sprawia, że ​​Twój pogląd na ten produkt jest godny zaufania? Pokazywanie ludziom, że jesteś wiarygodny i wiesz, o czym mówisz, może pomóc nadać Twojej opinii większą wagę.

4. Uwzględnij pozytywy i negatywy

Ważne jest, aby zapewnić konsumentom wyważoną opinię. Kiedy próbujesz coś sprzedać, twój instynkt prawdopodobnie podpowiada, aby wymienić wszystkie dobre rzeczy i pominąć wszelkie potencjalne negatywy.

Uwzględnienie wad produktu może wydawać się, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby przekonać konsumentów, że potrzebują Twojego produktu, ale może to nie być tak skuteczne, jak myślisz. Aby zacząć tworzyć lepsze recenzje produktów, podaj zarówno pozytywne, jak i negatywne strony produktu.

Chcesz dać ludziom dokładną recenzję produktu i pokazać, że jesteś szczery w swoim opisie. Ludzie wiedzą, kiedy próbujesz tylko sprzedać im produkt, a nie podajesz im informacji, które pomogą im w podjęciu decyzji.

W ogłoszeniu Google stwierdzają nawet, że należy „omówić zalety i wady konkretnego produktu”.

Negatywy nie oznaczają, że Twój produkt jest zły, ale zdarzają się sytuacje, w których może nie być najlepszym wyborem. Być może istnieją inne produkty, które lepiej sprostają potrzebom ludzi, a skierowanie ich na te inne opcje zwiększy Twoje szanse na sprzedaż.

Produkt, który jest idealny dla niektórych osób, po prostu nie będzie odpowiedni dla wszystkich, bez względu na to, jak wspaniały jest. Bez znajomości potencjalnych wad dokonania konkretnego zakupu konsumenci nie mogą podejmować świadomych decyzji.

5. Pokaż, czym produkt różni się od innych

Bez względu na to, co recenzujesz, istnieje duża szansa, że ​​istnieje wiele podobnych produktów, które są dostępne w innych miejscach. Ponieważ na rynku jest dziś tak wiele produktów i możesz znaleźć wiele opcji na wszystko, czego szukasz, musisz pokazać, co wyróżnia Cię.

Dlaczego ludzie mieliby kupować ten produkt zamiast wielu innych, które mogą dostać? To nie konsumenci decydują, dlaczego jeden produkt jest lepszym wyborem niż inne – to jest coś, co musisz im powiedzieć.

Co oferuje ten produkt, czego nie mogą zaoferować inni, którzy go lubią? Jeśli nie oferujesz opinii, które wyjaśniają konsumentom, dlaczego ten produkt różni się od innych, które mogą równie łatwo kupić, nie dajesz im zbytniego powodu, aby go wybrać.

Kiedy Mordy Oberstein zagłębił się w analizę zwycięzców i przegranych z aktualizacji recenzji produktów , stwierdził, że strony z recenzjami z przewodnikiem dla kupujących zwykle przewyższają te bez.

Nawet jeśli produkt ma tylko niewielkie różnice, które go wyróżniają, chcesz, aby było jasne, że ma on do zaoferowania coś wyjątkowego. Niewielkie różnice w produktach mogą być tym, czego konsument potrzebuje, aby zdecydować, co kupić, więc nie przeocz niczego, co mogłoby go wyróżnić.

6. Porównaj to z poprzednimi wydaniami

Ponieważ nowe edycje i modele wychodzą z już istniejących produktów, musisz odnotować w swoich recenzjach, czym różni się nowszy produkt.

Nie wystarczy samodzielna recenzja aktualnego wydania. Trzeba go też porównać do tych, które już zostały sprzedane.

Może to nie dotyczyć wszystkich recenzowanych produktów, ale niezwykle ważne jest uwzględnienie tych, które mają zastosowanie. Niektórzy konsumenci mogą aktualizować poprzedni model i chcą wiedzieć, co oferuje ten jeden. Być może w poprzednich edycjach brakowało obszarów, które naprawiło to. Wszelkie zmiany, które zaszły od tamtego czasu do teraz, muszą zostać wyjaśnione.

Wykorzystaj w pełni swoje recenzje produktów

Jeśli recenzje Twoich produktów nie są obecnie zoptymalizowane pod kątem aktualizacji opinii o nowych produktach Google, nie ma powodu do paniki.

Podobnie jak wszystkie aktualizacje algorytmu Google , aktualizacja opinii o produktach ma na celu zapewnienie użytkownikom jak najlepszych wyników. Przy tak wielu produktach do wyboru recenzje produktów są niezbędne, aby konsumenci dokonali najlepszego wyboru, więc ma sens, aby Google nadawał priorytet witrynom, które starają się zapewnić im szczegółowe, zrównoważone recenzje produktów.

Aktualizacja recenzji w celu odzwierciedlenia tej aktualizacji może być czasochłonna i wymagać wiele pracy, w zależności od aktualnego stanu Twoich recenzji, ale warto zapewnić coś bardziej wartościowego dla konsumentów i wyszukiwarek.